images


images

.:: ISLAM is My Way ::. (no longer active)

" So do not become weak (against your enemy), nor be sad, and you will be superior (in victory) if you are indeed (true) believers " [Al-Imran : Verse 139]

Wednesday, June 28, 2006

Doa buat kekasih

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang ..

Ya Allah... .

Seandainya telah Engkau catatkan... .
Dia milikku tercipta buatku... .
Satukanlah hatinya dengan hatiku... .
Titipkanlah kebahagiaan antara kami...
Agar kemesraan itu abadi... .
Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi... .
Seiringkanlah kami melayari hidup ini... .
Ke tepian yang sejahtera dan abadi... .
Maka jodohkanlah kami... .
Tetapi ya Allah... .
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku... .
Bawalah dia jauh dari pandanganku... .
Luputkanlah dia dari ingatanku... .
Dan peliharalah aku dari kekecewaan...
Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti... .
Berikanlah aku kekuatan... .
Menolak bayangannya jauh ke dada langit... .
Hilang bersama senja yang merah... .
Agarku sentiasa tenang... .
Walaupun tanpa bersama dengannya...
Ya Allah yang tercinta...
Pasrahkanlah aku dengan takdirMu...
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan... .
Adalah yang terbaik untuk ku...
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui... .
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini... .

Ya Allah... ..
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku... .
Di dunia dan di akhirat... .
Dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang dhaif ini...
Janganlah Engkau biarkan aku sendirian... .
Di dunia ini mahupun di akhirat...
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran... .
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman... .
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup...
Ke jalan yang Engkau redhai... .
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah... .
Ya Allah... ..

Berilah kami kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat...
Dan peliharalah kami dari azab api neraka... .
AMIN... AMIN... AMIN... . Ya rabbal 'aalamin

Free Web Counter
Free Web

0 Comments:

Post a Comment

<< Home